Форум администраторов игровых серверов

Форум администраторов игровых серверов (https://forum.zone-game.info/TT.php)
-   Архив (https://forum.zone-game.info/forumdisplay.php?f=185)
-   -   Настройка L2EmuProject на FreeBSD (https://forum.zone-game.info/showthread.php?t=5704)

panaceya 17.12.2009 19:13

Настройка L2EmuProject на FreeBSD
 
#./L2Server.sh
или
#sudo ./L2Server.sh
Ведет к такой ошибке
Код:

===========================================================================================================================-[ L2GameServer ]
17 Dec 17:59:31: [INFO] L2EmuProject-Game servers should not run under root-account ... exited.

от wheel юзера сервер не стартует (пользуюсь screen) и не открываются сокеты без скрина.

panaceya 20.12.2009 13:38

Re: Настройка L2EmuProject на FreeBSD
 
решил траблой отключением проверки на рута
исправил в папке L2EmuProject-Game/src/main/java/com/l2emu/gameserver/util файл BootManager.java
Верный файл http://depositfiles.com/files/55mvn5hk4
Содержимое файла:
Код:

/*
 * This program is free software: you can redistribute it and/or modify it under
 * the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software
 * Foundation, either version 3 of the License, or (at your option) any later
 * version.
 *
 * This program is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT
 * ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS
 * FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the GNU General Public License for more
 * details.
 *
 * You should have received a copy of the GNU General Public License along with
 * this program. If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
 */
 // Panaceya вылечил проверку от рута ICQ:  435-441
package com.l2emu.gameserver.util;

import java.io.File;
import java.io.IOException;

import org.apache.commons.logging.Log;
import org.apache.commons.logging.LogFactory;

import com.l2emu.Config;
import com.l2emu.gameserver.L2GameServer;
import com.l2emu.status.Status;
import com.l2emu.tools.Tools;
import com.l2emu.tools.config.L2Config;
import com.l2emu.tools.logging.L2Log;
import com.l2emu.tools.versionning.Version;

/**
 * @author Rayan
 */
public final class BootManager
{
        private final static Log _log = LogFactory.getLog(BootManager.class);
               
        // Release
        private static final String STABLE_RELEASE = "1.0.6";
       
        // Versionning
        private static final Version _gameVersion = new Version("l2emuproject-game-" + STABLE_RELEASE + ".jar");
        private static final Version _commonsVersion = new Version("l2emuproject-commons-" + STABLE_RELEASE + ".jar");

        /**
        * Calls Boot Preparator.
        *
        * @param args
        * @throws Throwable
        */
        public static void main(String[] args) throws Throwable
        {
                new BootManager();
        }

        public BootManager() throws Throwable
        {
                Tools.printSection("Boot Manager");
                _log.info("BootManager: Initializing Boot Manager.");
               
                // create all needed files and dirs
                // --------------------------------
                _log.info("BootManager: Creating Boot Folders and Files.");
                createBootDirs();
               
                // inits versionning
                // ------------
                _log.info("BootManager: Initalizing Versionning.");
                initVersionning();
               
                // inits logging
                // ------------
                _log.info("BootManager: Initializing Logging.");
                L2Log.initLogging();
               
                // reads Config b4 init gameserver boot
                // --------------------------------------------
                _log.info("BootManager: Initializing Configs.");
                Config.loadAll();
               
                // need to re print config just loaded.
                // ------------------------------------
                Tools.printSection("Boot Manager");
                _log.info("BootManager: Config Sucessffully Loaded.");
               
                // Init telnet
                Tools.printSection("Telnet");
                loadTelnet();
                //StartGameServer
              // Вот тут была бяка
                Tools.printSection("L2GameServer");
                _log.info("BootManager: Preparations Done. Staring GameServer!");
             
                new L2GameServer();
        }

        private void loadTelnet() throws Exception
        {
                if (L2Config.IS_TELNET_ENABLED)
                        new Status().start();
                else
                        _log.info("Telnet Server is currently disabled.");
        }

        private void createBootDirs()
        {
                // Create logging Directories
                // -----------------------------
                new File("log").mkdirs();
                new File("log/java").mkdirs();
                new File("log/error").mkdirs();
                new File("log/audit").mkdirs();
                new File("log/chat").mkdirs();
                new File("log/item").mkdirs();
                new File("log/enchant").mkdirs();
                new File("log/olympiad").mkdirs();
                new File("log/game").mkdirs();
                new File("log/GMAudit").mkdirs();
                new File("log/admin-commands").mkdirs();
                // temp fix
                new File(Config.DATAPACK_ROOT, "data/crests").mkdirs();
                new File("./config/versionning").mkdirs();
                _log.info("BootManager: All Directories and Files Created!");
        }
       
        private void initVersionning() throws IOException
        {
                File buildGameFile = new File("./config/versionning/game-version.xml");
                File buildCommonsFile = new File("./config/versionning/commons-version.xml");
               
                // Delete if exists.
                // -----------------------------
                if (buildGameFile.exists())
                        buildGameFile.delete();
               
                // Delete if exists.
                // -----------------------------
                if (buildCommonsFile.exists())
                        buildCommonsFile.delete();
               
                // Create version files.
                // -----------------------------
                buildGameFile.createNewFile();
                buildCommonsFile.createNewFile();
                _gameVersion.transferInfo("l2emuproject-game-" + STABLE_RELEASE + ".jar", "L2Server", buildGameFile);
                _commonsVersion.transferInfo("l2emuproject-commons-" + STABLE_RELEASE + ".jar", "L2Server", buildCommonsFile);
        }
}

При правильной настройке от рута запускать можно! Но не советую незнающим это делать.


Текущее время: 18:11. Часовой пояс GMT +3.

Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot