Форум администраторов игровых серверов

Форум администраторов игровых серверов (https://forum.zone-game.info/TT.php)
-   Архив (https://forum.zone-game.info/forumdisplay.php?f=185)
-   -   Не заходит на сервер. (https://forum.zone-game.info/showthread.php?t=7183)

zRRus 24.03.2010 12:20

Не заходит на сервер.
 
Здравствуйте, скажу сразу, что юзал поиск тщательно и нежно.:rolleyes:

Проблема: Не заходит на сервер (При вводе логина и пароля ничего не происходит).И сервер не выдает ничего.

С настройками ЛС и ГС проводил всяческие махинации, не помогло.
В настройках все правильно.
Фаерволл не лочит.
Страница апача работает из внешки.
l2.ini сконфигурирован правильно.

Есть подозрения на ИП, интернет через Ethernet карту( 192...)
Даже ставил но-ип на всякий случай :) С настройками на домен но-ип аналогичная ситуация.

На кривость рук сваливать не нужно, аналогично настраивал на прошлой неделе несколько серверов и все нормально.

Спасибо.

IIENDAL 24.03.2010 20:59

Re: Не заходит на сервер.
 
такая же хрень =(
запускается рандомно,как исправить хз =(

Добавлено через 21 час 12 минут
помогите пожалуйста такаяже проблема как и у zRRus
немогу приконектиться к серверу(использую NO IP)
Ввожу логин и пасс от акка, и всё клиент висит ждал 40 минут безуспешно

вот конфиг гейм сервера
Код HTML:

# ---------------------------------------------------------------------------
# Game Server Settings
# ---------------------------------------------------------------------------
# This is the server configuration file. Here you can set up the connection information for your server.
# This was written with the assumption that you are behind a router.
# Dumbed Down Definitions...
# LAN (LOCAL area network) - typically consists of computers connected to the same router as you.
# WAN (WIDE area network) - typically consists of computers OUTSIDE of your router (ie. the internet).
# x.x.x.x - Format of an IP address. Do not include the x'es into settings. Must be real numbers.
# ---------------------------------------------------------------------------
# Networking
# ---------------------------------------------------------------------------
# This is transmitted to the clients connecting from an external network, so it has to be a public IP or resolvable hostname
# Common settings...
# 127.0.0.1 - If you are playing alone on a test server
# 192.168.x.x - This is if you are on a 192.168.x.x type network (behind a standard consumer router) and want other computers from JUST the internal network to be able to connect
# x.x.x.x - WAN IP obtained from http://www.whatismyip.com/. This is if you want people outside your internal network to be able to connect to your server.
# If this IP is resolvable by the Login Server, just leave *.
# ---------------------------------------------------------------------------
# Default: *
ExternalHostname = l2-mistik.no-ip.info

# ---------------------------------------------------------------------------
# This is transmitted to the client from the same network, so it has to be a local IP or resolvable hostname.
# This can be the internal IP such as 127.0.0.1 or the computer's IP such as 192.168.x.x.
# If this IP is resolvable by the Login Server, just leave *.
# ---------------------------------------------------------------------------
# Default: *
InternalHostname = 192.168.1.5

# Where's the Login server this gameserver should connect to
# Default: 127.0.0.1
LoginHost = 127.0.0.1

# TCP port the login server listen to for gameserver connection requests
# Default: 9014
LoginPort = 9014

# Default: *
GameserverHostname = 127.0.0.1

# Default: 7777
GameserverPort = 7777

# ---------------------------------------------------------------------------
# Database
# ---------------------------------------------------------------------------
# Specify the appropriate driver and url for the database you're using.
# Examples:
# Driver = com.mysql.jdbc.Driver (default)
# Driver = org.hsqldb.jdbcDriver
# Driver = com.microsoft.sqlserver.jdbc.SQLServerDriver
Driver = com.mysql.jdbc.Driver

# Database URL
# URL = jdbc:mysql://localhost/l2jdb (default)
# URL = jdbc:hsqldb:hsql://localhost/l2jdb
# URL = jdbc:sqlserver://localhost/database = l2jdb/user = sa/password =
URL = jdbc:mysql://localhost/l2jdb

# Database user info (default is "root" but it's not recommended)
Login = root

# Database connection password
Password = 19960912

# Default: 100
MaximumDbConnections = 100

# Default: 0
MaximumDbIdleTime = 0

# ---------------------------------------------------------------------------
# Misc Server Settings
# ---------------------------------------------------------------------------
# This is the server ID that the Game Server will request.
# Example: 1 = Bartz
# Default: 1
RequestServerID = 1

# True = The Login Server will give an other ID to the server if the requested ID is already reserved.
# Default: True
AcceptAlternateID = True

# Datapack root directory.
# Defaults to current directory from which the server is started unless the below line is uncommented.
#DatapackRoot = C:/Work/tmp/DataPack

# Define how many players are allowed to play simultaneously on your server.
# Default: 100
MaximumOnlineUsers = 100

# Minimum and maximum protocol revision that server allow to connect.
# Warning: You must make sure that the minimum revision is always less than or equal to the maximum revision.
# WARNING: <u><b><font color="red">Changing the protocol revision may result in incompatible communication and many errors in game!</font></b></u>
# Default: 146
MinProtocolRevision = 146

# Minimum and maximum protocol revision that server allow to connect.
# Warning: You must make sure that the minimum revision is always less than or equal to the maximum revision.
# WARNING: <u><b><font color="red">Changing the protocol revision may result in incompatible communication and many errors in game!</font></b></u>
# Default: 146
MaxProtocolRevision = 146

# ---------------------------------------------------------------------------
# Misc Player Settings
# ---------------------------------------------------------------------------

# Character name template.
# Examples:
# CnameTemplate = [A-Z][a-z]{3,3}[A-Za-z0-9]*
# The above setting will allow names with first capital letter, next three small letters,
# and any letter (case insensitive) or number, like OmfgWTF1
# CnameTemplate = [A-Z][a-z]*
# The above setting will allow names only of letters with first one capital, like Omfgwtf
# Default .* (allows any symbol)
CnameTemplate = .*

# This setting restricts names players can give to their pets.
# See CnameTemplate for details
PetNameTemplate = .*

# Maximum number of characters per account.
# Default: 7 (client limit)
CharMaxNumber = 7

Вот логин сервер
Код HTML:

# ---------------------------------------------------------------------------
# Login Server Settings
# ---------------------------------------------------------------------------
# This is the server configuration file. Here you can set up the connection information for your server.
# This was written with the assumption that you are behind a router.
# Dumbed Down Definitions...
# LAN (LOCAL area network) - typically consists of computers connected to the same router as you.
# WAN (WIDE area network) - typically consists of computers OUTSIDE of your router (ie. the internet).
# x.x.x.x - Format of an IP address. Do not include the x'es into settings. Must be real numbers.
# ---------------------------------------------------------------------------
# Networking
# ---------------------------------------------------------------------------
# This is transmitted to the clients connecting from an external network, so it has to be a public IP or resolvable hostname
# Common settings...
# 127.0.0.1 - If you are playing alone on a test server
# 192.168.x.x - This is if you are on a 192.168.x.x type network (behind a standard consumer router) and want other computers from JUST the internal network to be able to connect
# x.x.x.x - WAN IP obtained from http://www.whatismyip.com/. This is if you want people outside your internal network to be able to connect to your server.
# ---------------------------------------------------------------------------
# Default: 127.0.0.1
ExternalHostname =l2-mistik.no-ip.info

# ---------------------------------------------------------------------------
# This is transmitted to the client from the same network, so it has to be a local IP or resolvable hostname.
# This can be the internal IP such as 127.0.0.1 or the computer's IP such as 192.168.x.x.
# ---------------------------------------------------------------------------
# Default: 127.0.0.1
InternalHostname =192.168.1.5

# ---------------------------------------------------------------------------
# If you are behind a router which using its own local IP for Port Forwarding then set this to the routers
# local IP if you want people outside your internal network to be able to connect to your server.
# ---------------------------------------------------------------------------
# RouterHostname =127.0.0.1

# Bind ip of the LoginServer, use * to bind on all available IPs
# Default: *
LoginserverHostname =127.0.0.1

# Default: 2106
LoginserverPort = 2106

# The address on which login will listen for GameServers, use * to bind on all available IPs
# Default: *
LoginHostname =127.0.0.1

# The port on which login will listen for GameServers
# Default: 9014
LoginPort = 9014

# The delay in minutes after which the login updates the gameservers IP's (usefull when their ip is dynamic)
# Default: 15
IpUpdateTime = 15

# ---------------------------------------------------------------------------
# Security
# ---------------------------------------------------------------------------
# Default: True
LogLoginController = True

# How many times you can provide an invalid account/pass before the IP gets banned.
# Default: 10
LoginTryBeforeBan = 10

# Time you won't be able to login back again after LoginTryBeforeBan tries to login.
# Default: 600 (10 minutes)
LoginBlockAfterBan = 600

# If set to True any GameServer can register on your login's free slots
# Default: False
AcceptNewGameServer = False

# Enforce GameGuard authorization from client?
# If True, login server will kick client if the client bypassed GameGuard authentication.
# Default: False
ForceGGAuth = False

# Flood Protection. All values are in MILISECONDS.
# Default: True
EnableFloodProtection = True

# Default: 15
FastConnectionLimit = 15

# Default: 700
NormalConnectionTime = 700

# Default: 350
FastConnectionTime = 350

# Default: 50
MaxConnectionPerIP = 50

# ---------------------------------------------------------------------------
# Database
# ---------------------------------------------------------------------------
# Specify the appropriate driver and url for the database you're using.
# Examples:
# Driver = com.mysql.jdbc.Driver (default)
# Driver = org.hsqldb.jdbcDriver
# Driver = com.microsoft.sqlserver.jdbc.SQLServerDriver
Driver = com.mysql.jdbc.Driver

# Database URL
# URL = jdbc:mysql://localhost/l2jdb (default)
# URL = jdbc:hsqldb:hsql://localhost/l2jdb
# URL = jdbc:sqlserver://localhost/database = l2jdb/user = sa/password =
URL = jdbc:mysql://localhost/l2jdb

# Database user info (default is "root" but it's not recommended)
Login = root

# Database connection password
Password = 19960912

# Default: 10
MaximumDbConnections = 100

# Default: 0
MaximumDbIdleTime = 0

# ---------------------------------------------------------------------------
# Misc.
# ---------------------------------------------------------------------------
# If False, the license (after the login) will not be shown.
# Default: True
ShowLicence = True

# Default: True
AutoCreateAccounts = True

# ---------------------------------------------------------------------------
# Developer Settings
# ---------------------------------------------------------------------------
# Default: False
Debug = False

# Default: False
Assert = False

# Default: False
Developer = False

Брандмауер выключен, фаервол тоже,в роутере открыты порты:2106,7777,3306,9014
какие будут предложения ?

Добавлено через 21 час 16 минут
p.s Сборка L2jServer (7176)

IIENDAL 25.03.2010 23:56

Re: Не заходит на сервер.
 
:med::compkill::censored:

Дух системы 26.03.2010 00:55

Re: Не заходит на сервер.
 
zRRus, я так понимаю сеть состоит из компов и роутера в сети, внутри серые (192..) снаружи один белый. l2.ini насроен на белый, естественно клиент просится на роутер изнутри, а роутеру пофиг. внутри своей сети поправь на машинках hosts чтобы вместо белого просился на серый (192...). В роутере не только порты открывать надо, но еще и переадресацию запросов, во многих устройствах это обзывается как virtual servers.

IIENDAL, изнутри то заходит?
пароль рута в таких случаях обычно прячут :)

IIENDAL 26.03.2010 09:20

Re: Не заходит на сервер.
 
и из локалки не зайти
меняю на 192........
и тоже самое что и No-Ip

zRRus 26.03.2010 12:18

Re: Не заходит на сервер.
 
Цитата:

Сообщение от Дух системы (Сообщение 61058)
внутри своей сети поправь на машинках hosts

Да, конечно, на сотнях компьютерах буду править :)
Почему тогда апач нормально определяет?

Цитата:

Сообщение от IIENDAL (Сообщение 61083)
и из локалки не зайти
меняю на 192........
и тоже самое что и No-Ip

Наверное трабл действительно в роутере...
Не забудь поменять пароль на пользователя БД :)

IIENDAL 26.03.2010 12:50

Re: Не заходит на сервер.
 
я поменял ещё тгда когда выкладывал конфиги )

Добавлено через 9 минут
Вот скрин роутера. все порты перенаправлена на локальный Ip
http://img.zone-game.info/image-ACC8_4BAC8556.jpg

Добавлено через 12 минут
c 127.0.0.1 всё норм ,но с hamachi,No-Ip,dydns,с локального ипа не пашет:user::help:
качал патч для отключения GG и нормальной работы клиента с этого сайта

Добавлено через 7 часов 40 минут
UP!!!!!!!!!!!!!

Добавлено через 23 часа 20 минут
Ап!!!!!!!!

zRRus 27.03.2010 17:49

Re: Не заходит на сервер.
 
Цитата:

Сообщение от Дух системы (Сообщение 61058)
zRRus, я так понимаю сеть состоит из компов и роутера в сети, внутри серые (192..) снаружи один белый. l2.ini насроен на белый, естественно клиент просится на роутер изнутри, а роутеру пофиг. внутри своей сети поправь на машинках hosts чтобы вместо белого просился на серый (192...). В роутере не только порты открывать надо, но еще и переадресацию запросов, во многих устройствах это обзывается как virtual servers.

IIENDAL, изнутри то заходит?
пароль рута в таких случаях обычно прячут :)

Порты и Вхостс настроены. Проблема не решилась.

IIENDAL 28.03.2010 20:32

Re: Не заходит на сервер.
 
ап..............................................

Joker 28.03.2010 21:11

Re: Не заходит на сервер.
 
у меня была проблема похожая, я думал что роутер а оказалось что модем непускал


Текущее время: 15:51. Часовой пояс GMT +3.

Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot