Показать сообщение отдельно
Непрочитано 24.12.2010, 14:31   #18
Аватар для aspalt
Пользователь

По умолчанию Re: [Гайд] Написание квестов: от и до.

если надо найти допустим что то... пример

http://ru.www.aiondatabase.com/quest/1123#comments

можете помочь... проблемма в том что нашел тутти но он не продолжает квест..

вот квест :

Цитата:
/*
* This file is part of aion-core <aioncore.com>.
*
* aion-core is free software: you can redistribute it and/or modify
* it under the terms of the GNU General Public License as published by
* the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
* (at your option) any later version.
*
* aion-core is distributed in the hope that it will be useful,
* but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
* MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
* GNU General Public License for more details.
*
* You should have received a copy of the GNU General Public License
* along with aion-core. If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
*/
package quest.poeta;

import com.aionemu.gameserver.model.gameobjects.Npc;
import com.aionemu.gameserver.model.gameobjects.player.Pl ayer;
import com.aionemu.gameserver.network.aion.serverpackets. SM_PLAY_MOVIE;
import com.aionemu.gameserver.questEngine.handlers.QuestH andler;
import com.aionemu.gameserver.questEngine.model.QuestEnv;
import com.aionemu.gameserver.questEngine.model.QuestStat e;
import com.aionemu.gameserver.questEngine.model.QuestStat us;
import com.aionemu.gameserver.utils.PacketSendUtility;
import com.aionemu.gameserver.world.zone.ZoneName;

/**
* @author MrPoke
*
*/
public class _1123WheresTutty extends QuestHandler
{
private final static int questId = 1123;

public _1123WheresTutty()
{
super(questId);
}

@Override
public void register()
{
qe.setNpcQuestData(790001).addOnTalkEvent(questId) ;
qe.setNpcQuestData(790001).addOnQuestStart(questId );
qe.setQuestEnterZone(ZoneName.Q1123_210010000).add (questId);
}

@Override
public boolean onDialogEvent(QuestEnv env)
{
final Player player = env.getPlayer();
int targetId = 0;
if(env.getVisibleObject() instanceof Npc)
targetId = ((Npc) env.getVisibleObject()).getNpcId();
QuestState qs = player.getQuestStateList().getQuestState(questId);
if(targetId == 790001)
{
if(qs == null || qs.getStatus() == QuestStatus.NONE)
{
if(env.getDialogId() == 25)
return sendQuestDialog(player, env.getVisibleObject().getObjectId(), 1011);
else
return defaultQuestStartDialog(env);
}
else if (qs.getStatus() == QuestStatus.REWARD)
{
if(env.getDialogId() == -1)
return sendQuestDialog(player, env.getVisibleObject().getObjectId(), 1352);
return defaultQuestEndDialog(env);
}
}
return false;
}

@Override
public boolean onEnterZoneEvent(QuestEnv env, ZoneName zoneName)
{
if(zoneName != ZoneName.Q1123_210010000)
return false;
final Player player = env.getPlayer();
final QuestState qs = player.getQuestStateList().getQuestState(questId);
if(qs == null || qs.getStatus() != QuestStatus.START)
return false;
env.setQuestId(questId);
PacketSendUtility.sendPacket(player, new SM_PLAY_MOVIE(0, 11));
qs.setStatus(QuestStatus.REWARD);
updateQuestStatus(player, qs);
return true;
}
}
как настроить кординаты нахождений? многие мисии допустим.. обход крепости бертерон..
неработают в таком плане.. !
aspalt вне форума Ответить с цитированием