Подаскажит пожалуйста как правельно нужно настраивать конфги на геодату и на гео сервер.. так как сам пытался но с этого неего путнего не получилось... что гео есть что ее нет один и тот же результат.. сборка La2Base Платная самая последния
geodata.ini
# =================================================================
# GeoData configuration
# =================================================================
# GeoMode
# 0 = disabled
# 1 = local, old Geo Engine style. This way, each server will load the their own Geo Engine & geodata files.
# 2 = rmi, stand alone Geo server. You must run the Geo Server separated and just config each server to connect.
# With this method you can use 1 Geo Server for unlimited Gameservers.
GeoMode = 0
GeoServer = 127.0.0.1
GeoPort = 9050
######## All options below only work if GeoData is enabled ##########
# -------------------------------------------------------------
# GeoData used to check Line Of Sight (LOS)
# Used for skill casting and mob aggro check
GeoCheckLoS = True
# -------------------------------------------------------------
# Use GeoData to prevent movement through walls.
# No path finding, but objects will stop if they hit a wall.
GeoCheckMovePlayable = True
GeoCheckMoveNpc = False
# -------------------------------------------------------------
# GeoData used for path finding (CURRENTLY FOR TESTING ONLY)
# Includes PathFinding (requires also /data/pathnode files) and all character moves go
# Through geodata checks (if a mob passes a wall, pathing is wrong).
# DONT USE IT. MUST BE FALSE
GeoPathFinding = False
# -------------------------------------------------------------
# [True]Loads GeoData buffer's content into physical memory.
# [False] Does not necessarily imply that the GeoData buffer's content is not resident in physical memory.
ForceGeoData = True
# -------------------------------------------------------------
# Z-Axis correction for L2Spawns.
# Possible values: Town, Monster, None, All
# If you have problems with NPCs spawning on town roofs, change to "Monster" or "None"
# If you have problems with dungeon mobs spawning on surface, change to "Town" or "None"
GeoCorrectZ = All
# Handle Doors in GeoEngine
GeoDoors = True
geoserver.ini
GeoServerHost = 127.0.0.1
GeoClientTargetHost = 127.0.0.1
GeoPort = 9050
GeoFilesPattern = (\\d{2}_\\d{2})\\.l2j
PathClean = True
AllowDoors = True
options.ini
#Опции координатной сетки: Сетка может быть включена либо выключена. Это так же затронет
#загрузку и обработку всех задач искусственного интеллекта и (в будущем) геодаты
#для работы совместно с сеткой.
#При игре в текущем месте персонажа начинает сразу же работать сетка координат и кроме этого
#начинают выстраиваться за указанное кол-во секунд 8 соседних от персонажа сеток.
#После выхода из квадрата основного и соседних персонажей через несколько секунд происходит
#координат, если всё это время в зоне не было никаких игроков.
#При включении данной опции позволяет координатным сеткам быть всегда активными.
GridsAlwaysOn = False
GridNeighborTurnOnTime = 30
GridNeighborTurnOffTime = 300
# Knownlist (the list of things a character sees) update method. Default is currently
# time based updating, which also makes it possible to use config options for guards
# to see moving monsters. Alternatively move based update can be used to cut down CPU
# use. Guards cannot track mobs with that option but otherwise it should
# work well.
MoveBasedKnownlist = False
И если не трудно обьясните что лучше тонее как луше использывать геодату... просто через Data/geodata или же черекз гео сервер... я в эжтом новичек так что извините если вопрос глупый
что касается с железом то на сервере такое
Intel COre2 Quad
OC WIndows Server 2003 x64
Оперативной памяти 8ГБ
Добавлено через 2 часа 21 минуту
Актуально еше
geodata.ini
# =================================================================
# GeoData configuration
# =================================================================
# GeoMode
# 0 = disabled
# 1 = local, old Geo Engine style. This way, each server will load the their own Geo Engine & geodata files.
# 2 = rmi, stand alone Geo server. You must run the Geo Server separated and just config each server to connect.
# With this method you can use 1 Geo Server for unlimited Gameservers.
GeoMode = 0
GeoServer = 127.0.0.1
GeoPort = 9050
######## All options below only work if GeoData is enabled ##########
# -------------------------------------------------------------
# GeoData used to check Line Of Sight (LOS)
# Used for skill casting and mob aggro check
GeoCheckLoS = True
# -------------------------------------------------------------
# Use GeoData to prevent movement through walls.
# No path finding, but objects will stop if they hit a wall.
GeoCheckMovePlayable = True
GeoCheckMoveNpc = False
# -------------------------------------------------------------
# GeoData used for path finding (CURRENTLY FOR TESTING ONLY)
# Includes PathFinding (requires also /data/pathnode files) and all character moves go
# Through geodata checks (if a mob passes a wall, pathing is wrong).
# DONT USE IT. MUST BE FALSE
GeoPathFinding = False
# -------------------------------------------------------------
# [True]Loads GeoData buffer's content into physical memory.
# [False] Does not necessarily imply that the GeoData buffer's content is not resident in physical memory.
ForceGeoData = True
# -------------------------------------------------------------
# Z-Axis correction for L2Spawns.
# Possible values: Town, Monster, None, All
# If you have problems with NPCs spawning on town roofs, change to "Monster" or "None"
# If you have problems with dungeon mobs spawning on surface, change to "Town" or "None"
GeoCorrectZ = All
# Handle Doors in GeoEngine
GeoDoors = True
geoserver.ini
GeoServerHost = 127.0.0.1
GeoClientTargetHost = 127.0.0.1
GeoPort = 9050
GeoFilesPattern = (\\d{2}_\\d{2})\\.l2j
PathClean = True
AllowDoors = True
options.ini
#Опции координатной сетки: Сетка может быть включена либо выключена. Это так же затронет
#загрузку и обработку всех задач искусственного интеллекта и (в будущем) геодаты
#для работы совместно с сеткой.
#При игре в текущем месте персонажа начинает сразу же работать сетка координат и кроме этого
#начинают выстраиваться за указанное кол-во секунд 8 соседних от персонажа сеток.
#После выхода из квадрата основного и соседних персонажей через несколько секунд происходит
#координат, если всё это время в зоне не было никаких игроков.
#При включении данной опции позволяет координатным сеткам быть всегда активными.
GridsAlwaysOn = False
GridNeighborTurnOnTime = 30
GridNeighborTurnOffTime = 300
# Knownlist (the list of things a character sees) update method. Default is currently
# time based updating, which also makes it possible to use config options for guards
# to see moving monsters. Alternatively move based update can be used to cut down CPU
# use. Guards cannot track mobs with that option but otherwise it should
# work well.
MoveBasedKnownlist = False
И если не трудно обьясните что лучше тонее как луше использывать геодату... просто через Data/geodata или же черекз гео сервер... я в эжтом новичек так что извините если вопрос глупый
что касается с железом то на сервере такое
Intel COre2 Quad
OC WIndows Server 2003 x64
Оперативной памяти 8ГБ
Добавлено через 2 часа 21 минуту
Актуально еше