09-05-2012, 04:58 PM
Доброго времени суток.
Ситуация такая, тестируем ява сервер л2интерлюд и повсеместно встречается одна и та же проблема - чаще всего на подъемах при погоне за тобой мобы проходят под геодату, продолжают оставаться видимыми но при попытке атаковать их выдает, что цель не видна. В настройках запуска сервера в опции геодаты выставили
# This is setting of experimental Client <--> Server Player coordinates synchronization
# 0 - no synchronization at all
# 1 - parcial synchronization Client --> Server only * using this option it is difficult for players to bypass obstacles
# 2 - parcial synchronization Server --> Client only
# 3 - full synchronization Client <--> Server
# -1 - Will synchronize Z only. Suggested with geodata.
CoordSynchronize = 3
# GeoData options:
# 0 = GeoData and PathFinding OFF (default)
# 1 = GeoData used to check Line Of Sight (LOS) targetting and
# L2Playable movement. You need to download files for data/geodata folder.
# Monsters can pass walls but not aggro through them.
# 2 = Full GeoData enabled, CURRENTLY FOR TESTING ONLY. Includes PathFinding
# (requires also /data/pathnode files) and all character moves go
# through geodata checks (if a mob passes a wall, pathing is wrong).
GeoData = 1
#[True]Loads GeoData buffer's content into physical memory.
#[False] Does not necessarily imply that the GeoData buffer's content is not resident in physical memory.
ForceGeodata = True
По описанию это должно было решить наши трудности, но ситуация не изменилась.
П.С. Геодата проверялась и по ней генерировались pathnode свежая.
Ситуация такая, тестируем ява сервер л2интерлюд и повсеместно встречается одна и та же проблема - чаще всего на подъемах при погоне за тобой мобы проходят под геодату, продолжают оставаться видимыми но при попытке атаковать их выдает, что цель не видна. В настройках запуска сервера в опции геодаты выставили
# This is setting of experimental Client <--> Server Player coordinates synchronization
# 0 - no synchronization at all
# 1 - parcial synchronization Client --> Server only * using this option it is difficult for players to bypass obstacles
# 2 - parcial synchronization Server --> Client only
# 3 - full synchronization Client <--> Server
# -1 - Will synchronize Z only. Suggested with geodata.
CoordSynchronize = 3
# GeoData options:
# 0 = GeoData and PathFinding OFF (default)
# 1 = GeoData used to check Line Of Sight (LOS) targetting and
# L2Playable movement. You need to download files for data/geodata folder.
# Monsters can pass walls but not aggro through them.
# 2 = Full GeoData enabled, CURRENTLY FOR TESTING ONLY. Includes PathFinding
# (requires also /data/pathnode files) and all character moves go
# through geodata checks (if a mob passes a wall, pathing is wrong).
GeoData = 1
#[True]Loads GeoData buffer's content into physical memory.
#[False] Does not necessarily imply that the GeoData buffer's content is not resident in physical memory.
ForceGeodata = True
По описанию это должно было решить наши трудности, но ситуация не изменилась.
П.С. Геодата проверялась и по ней генерировались pathnode свежая.