Рейтинг темы:
  • 0 Голос(ов) - 0 в среднем
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Помогите с запуском сервера в инет!!!
#1
Хотелось запустить сервер Грации, но столкнулся с проблемой запуска в инет... У меня стоит роутер вот внешний ип=178.159.237.55 и внутренний ип=192.168.0.100. Порты проброшены, внутренний ип связан с мак адресом, фаервол выключен! Я с своего компьютера могу играть и могут те кто присоединён к роутеру тоесть в сети, а вот другие друзья через инет не могут зайти дальше выбора сервера. ОЧЕНЬ ПРОШУ ПОМОГИТЕ ковыряюсь уже целый месяц... Вот мои конфиги:

Конфиг Сервера

# This is the server configuration file. Here you can set up the connection for your server.
# Usually you have to change the ExternalHostname option to
# - 127.0.0.1 (if you want to play alone / testing purpose)
# - LAN IP* (if you want to play from another computer in the network)
# - WAN IP** (if you want to play with friends over internet)
# - Questions? => http://l2jfree.com
#
# * = If you want to get your LAN IP, simply choose "Start" => "Run..." then type "cmd" => "ipconfig"
# **= If you want to get you WAN IP, visit http://www.whatismyip.com
# ===================================================================================================

# ================================================================
# General server setting!!! REQUIRED to configure to everyone!!!
# ================================================================

# Bind ip of the gameserver, use 0.0.0.0 to bind on all available IPs
GameserverHostname = 0.0.0.0
GameserverPort = 7777

# This is transmitted to the clients connecting from an external network, so it has to be a public IP or resolvable hostname
ExternalHostname = 178.159.237.55
# This is transmitted to the client from the same network, so it has to be a local IP or resolvable hostname
InternalHostname = 192.168.0.100
# Note: You can define server hostname for each network in subnets.properties

# The Loginserver host and port
LoginPort = 9014
LoginHost = 192.168.0.100

# This is the server id that the gameserver will request (i.e. 1 is Bartz)
RequestServerID = 2
# If set to true, the login will give an other ID to the server if the requested ID is allready reserved
AcceptAlternateID = True

# Database info
Driver = com.mysql.jdbc.Driver
# Driver = org.hsqldb.jdbcDriver
# Driver = com.microsoft.sqlserver.jdbc.SQLServerDriver
URL = jdbc:mysql://localhost/l2jdb
# URL = jdbc:hsqldb:hsql://localhost/l2jdb
# URL = jdbcConfusedqlserver://localhost/database=l2jdb/user=sa/password=
Login = мой логин от ДБ
Password = мой пароль от ДБ
MaximumDbConnections = 100

# Datapack root directory, defaults to current directory from which the server is started
# DatapackRoot = H:/workEclipse/L2J Free/trunk/L2_DataPack_CT2

# Define character name template
# These ones are regular expressions, visit http://www.regular-expressions.info for details
# Note: Checking lengths are done server side, but keep it in pattern for future purposes
# Character name ( Default [A-Za-z0-9\-]{3,16} )
CnameTemplate = [A-Za-z0-9\-]{3,16}
# Pet name ( Default [A-Za-z0-9\-]{3,16} )
PetNameTemplate = [A-Za-z0-9\-]{3,16}
# Clan and ally name ( [A-Za-z0-9 \-]{3,16} )
ClanAllyNameTemplate = [A-Za-z0-9 \-]{3,16}
# Title ( [A-Za-z0-9 \-\\[\\]\<\>\(\)\!\|]{3,16} )
TitleTemplate = [A-Za-z0-9 \-\\[\\]\<\>\(\)\!\|]{3,16}

# Maximum number of chars per account - 0 = illimited - default = 7
CharMaxNumber = 1

# Define how many players are allowed to play simultaneously on your server.
MaximumOnlineUsers = 100


# Minimum and maximum protocol revision that server allow to connect.
# You must keep MinProtocolRevision <= MaxProtocolRevision.
MinProtocolRevision = 1
MaxProtocolRevision = 999

# ---------------------------------------------
# Safe Reboot configuration
# ---------------------------------------------
# This will prevent some exploit during restart/shutdown process
SafeReboot = True
# To use following options, SafeReboot must be set to True
# Time in seconds before server complete shutdown/reboot, when
# following striction take effect
SafeRebootTime = 10
# Disable item enchant
SafeRebootDisableEnchant = True
# Disable players teleportations
SafeRebootDisableTeleport = False
# Disable craft and crystallize
SafeRebootDisableCreateItem = False
# Disable trades and shops
SafeRebootDisableTransaction = False
# Disable actions between players
SafeRebootDisablePcIteraction = False
# Disable actions on NPC
SafeRebootDisableNpcIteraction = False

# Flood Protection
# If enabled players which send more then PACKETLIMIT packets in PACKETTIMELIMIT ms will get kicked
FloodProtection = False
PacketLimit = 500
PacketTimeLimit = 1100

# ================================================================
# CT1 Legacy
# ================================================================
CT1LegacyMode = False

Логин Конфиги

# ================================================================
# General login server setting !!! REQUIRED to configure to everyone !!!
# ================================================================

# This is transmitted to the clients connecting from an external network, so it has to be a public IP or resolvable hostname
ExternalHostname=178.159.237.55

# This is transmitted to the client from the same network, so it has to be a local IP or resolvable hostname
InternalHostname=192.168.0.100

# Bind ip of the loginserver, use 0.0.0.0 to bind on all available IPs
LoginServerHostname=0.0.0.0
LoginServerPort=2106
GMMinLevel=100

# The port, ip on which login will listen for GameServers
LoginHostname=192.168.0.100
LoginPort=9014

# If set to true any GameServer can register on your login's free slots
AcceptNewGameServer = False

# If false, the licence (after the login) will not be shown
ShowLicence = True

# Database info
Driver=com.mysql.jdbc.Driver
#Driver=org.hsqldb.jdbcDriver
#Driver=com.microsoft.sqlserver.jdbc.SQLServerDriver
URL=jdbc:mysql://localhost/l2jdb
#URL=jdbc:hsqldb:hsql://localhost/l2jdb
#URL=jdbcConfusedqlserver://localhost/database=l2jdb/user=sa/password=
Login=мой логин от ДБ
Password=мой пароль от ДБ

# Useable values: "True" - "False", use this option to choose whether accounts will be created
# automatically or not.
AutoCreateAccounts=True

# The delay in minutes after which the login updates the gameservers IP's (usefull when their ip is dynamic)
# (0 = disable)
IpUpdateTime=0


# ==============================================================
# Test server setting, shoudnt be touched in online game server
# ==============================================================

Debug = True
Assert = False
Developer = False
# Enforce GG Authorization from client
# Login server will kick client if client bypassed GameGuard authentication
ForceGGAuth=False

#FloodProtection. time in ms
EnableFloodProtection=True
FastConnectionLimit=15
NormalConnectionTime=700
FastConnectionTime=350
MaxConnectionPerIP=50

#Ban management
# number of attempt before a user is banned when he fails his login
LoginTryBeforeBan=10
# Time you won't be able to login back again after LoginTryBeforeBan tries to login. Provide a value in seconds. Default 10min. (600)
LoginBlockAfterBan=600
Ответ
#2
В л2 ини что там прописали?
Ответ
#3
Начните с telnet:

Код:
telnet 178.159.237.55 2106
telnet 178.159.237.55 7777

из внешней сети. На 2106, очевидно, все в порядке, раз игроки могут зайти на логин-сервер. А дальше нужно смотреть. Может быть ваш сервер отдает внутренний IP, а не внешний. Если порт 7777 доступен из-вне - смотрите сам сервер, возможно, есть какая-либо ошибка в коде.

Цитата:# Note: You can define server hostname for each network in subnets.properties

Что у вас в этом файле?
Ответ
#4
В л2.ини прописал внешний ип=178.159.237.55

Добавлено через 2 минуты
ProDev Написал:Начните с telnet:

Код:
telnet 178.159.237.55 2106
telnet 178.159.237.55 7777

из внешней сети. На 2106, очевидно, все в порядке, раз игроки могут зайти на логин-сервер. А дальше нужно смотреть. Может быть ваш сервер отдает внутренний IP, а не внешний. Если порт 7777 доступен из-вне - смотрите сам сервер, возможно, есть какая-либо ошибка в коде.



Что у вас в этом файле?

Вот конфиг Сабнетс

# Define optional networks and router IPs
#
# Format:
#
# Subnet = host, net/mask; host, net/mask, net/mask
#
# host - IP address (200.100.200.100) or
# fully qualified domain name (example.org)
#
# net/mask - mask 192.168.0.102/24 or 192.168.0.0/255.255.0.0
# would be 192.168.*.*
#
# External - external hostname, you defined in server.properties
# Internal - internal hostname, you defined in server.properties
#
# Example:
# Subnet = 178.159.237.55, 169.254.1.100, 169.254.0.0/16, 111.222.333.0/255.255.255.0,

Subnet = Internal, 178.159.237.55/24, 192.168.0.102/24,
Subnet = External, 178.159.237.55, 178.159.237.55/24

и конфиг телнет

# Telnet is disabled by default.
EnableTelnet = False

# This is the port telnet server will bind to
StatusPort = 12345

# If the following is not set, a random password is generated on server startup.
# StatusPW = somePass

# Use alternative telnet, requiring to do a real login with a GM so your GM-name can be used for messaged instead of "telnet".
AltTelnet = True

# Show GM's name behind his announcements?
AltTelnetGmAnnouncerName = True

# This list can contain IPs or Hosts of clients you wish to allow.
# Hosts must be resolvable to an IP.
# The format is as follows:
# ListOfHosts = 0.0.0.0,host,0.0.0.1,host2,host3,host4,0.0.0.3
# Make sure there are no spaces between hosts/ips
ListOfHosts = 127.0.0.1,localhost
Ответ
#5
Dam0n Написал:В л2.ини прописал внешний ип=178.159.237.55

Добавлено через 2 минуты


Вот конфиг Сабнетс

# Define optional networks and router IPs
#
# Format:
#
# Subnet = host, net/mask; host, net/mask, net/mask
#
# host - IP address (200.100.200.100) or
# fully qualified domain name (example.org)
#
# net/mask - mask 192.168.0.102/24 or 192.168.0.0/255.255.0.0
# would be 192.168.*.*
#
# External - external hostname, you defined in server.properties
# Internal - internal hostname, you defined in server.properties
#
# Example:
# Subnet = 178.159.237.55, 169.254.1.100, 169.254.0.0/16, 111.222.333.0/255.255.255.0,

Subnet = Internal, 178.159.237.55/24, 192.168.0.102/24,
Subnet = External, 178.159.237.55, 178.159.237.55/24

и конфиг телнет

# Telnet is disabled by default.
EnableTelnet = False

# This is the port telnet server will bind to
StatusPort = 12345

# If the following is not set, a random password is generated on server startup.
# StatusPW = somePass

# Use alternative telnet, requiring to do a real login with a GM so your GM-name can be used for messaged instead of "telnet".
AltTelnet = True

# Show GM's name behind his announcements?
AltTelnetGmAnnouncerName = True

# This list can contain IPs or Hosts of clients you wish to allow.
# Hosts must be resolvable to an IP.
# The format is as follows:
# ListOfHosts = 0.0.0.0,host,0.0.0.1,host2,host3,host4,0.0.0.3
# Make sure there are no spaces between hosts/ips
ListOfHosts = 127.0.0.1,localhost

Я немного другой telnet имел в виду - вам нужно проверить, что порт GS доступен из-вне. Для этого с внешней машины (например, попросите друзей) нужно:

1) Запустить CMD (Пуск --> вводим "cmd" --> Enter (для Win7+))
2) В строке ввести:
Код:
telnet telnet 178.159.237.55 7777

3) Нажать Enter. Если будет Connection Refused - значит ваш порт закрыт из-вне. Если подключение прошло - значит, порядок, и нужно смотреть в код сервера и конфиги.

Я вижу, что в вашем конфигурационном файле subnets.properties пересекаются маски подсетей в Internal/External параметрах. Попробуйте так:

Код:
Subnet = 192.168.0.100, 192.168.0.0/24; 178.159.237.55, 0.0.0.0/0

Без кода сказать что и как работает и где проблема трудно. Ставлю на то, что ваш LS отправляет вовне локальный адрес (192.168.0.100), разумеется, по нему внешние игроки не смогут подключиться. Попросите кого-нибудь проверить L2phx пакет или посмотреть сетевую активность - сразу будет понятно.
Ответ
#6
Код:
PORT     STATE SERVICE     VERSION

2106/tcp open  loginserver L2J loginserver
7777/tcp open  cbt?
Ответ
#7
Думаю это решит ваши проблемы.

Код:
# Bind ip of the gameserver, use 0.0.0.0 to bind on all available IPs
GameserverHostname = 178.159.237.55
GameserverPort = 7777
Родился, живу и когда-нибудь умру.
Ответ
#8
ProDev Написал:Я немного другой telnet имел в виду - вам нужно проверить, что порт GS доступен из-вне. Для этого с внешней машины (например, попросите друзей) нужно:

1) Запустить CMD (Пуск --> вводим "cmd" --> Enter (для Win7+))
2) В строке ввести:
Код:
telnet telnet 178.159.237.55 7777

3) Нажать Enter. Если будет Connection Refused - значит ваш порт закрыт из-вне. Если подключение прошло - значит, порядок, и нужно смотреть в код сервера и конфиги.

Я вижу, что в вашем конфигурационном файле subnets.properties пересекаются маски подсетей в Internal/External параметрах. Попробуйте так:

Код:
Subnet = 192.168.0.100, 192.168.0.0/24; 178.159.237.55, 0.0.0.0/0

Без кода сказать что и как работает и где проблема трудно. Ставлю на то, что ваш LS отправляет вовне локальный адрес (192.168.0.100), разумеется, по нему внешние игроки не смогут подключиться. Попросите кого-нибудь проверить L2phx пакет или посмотреть сетевую активность - сразу будет понятно.

Большое СПАСИБО!!! вот эту строчку вставил в саб конфиги и ПОМОГЛО!!!
[CODE]
Subnet = 192.168.0.100, 192.168.0.0/24; 178.159.237.55, 0.0.0.0/0

Прошу закрыть тему, так как проблема решена!!!

Добавлено через 2 минуты
:cool2::cool2::cool2::cool2::cool2:
Ответ


Возможно похожие темы ...
Тема Автор Ответы Просмотры Последний пост
  Настройка сервера High Five TieLay 2 5,550 09-21-2023, 07:49 AM
Последний пост: Lafani
  Проинвестирую открытие сервера antiaf 0 1,467 02-20-2022, 02:08 PM
Последний пост: antiaf
  Помогите с Сервером L2Dream версии 439 для Lineage 2 Gracia Part 2 CAHTEX 4 3,379 10-01-2021, 02:40 PM
Последний пост: tenor
  Помогите выбрать! denisgreen11 3 1,408 09-25-2021, 05:13 PM
Последний пост: zmeylsdn
  Помогите. IIpu3pak 2 1,366 05-10-2021, 12:43 PM
Последний пост: Lord_Gothic
  Помогите voland3 8 5,316 01-30-2021, 10:54 AM
Последний пост: han
  [Шара] Полный пак всех html (RU\ENG) с off сервера. L2CCCP 20 9,662 01-19-2021, 12:41 AM
Последний пост: Esferol
  Уважаемые Гуру помогите ! Klvl 46 11,290 06-20-2020, 08:02 PM
Последний пост: Klvl
  Остались ли ещё опенсорсные сервера? PrintScr 0 1,381 05-09-2020, 03:15 AM
Последний пост: PrintScr
  Проблема с запуском HF5 Shady 6 1,916 04-20-2020, 12:09 PM
Последний пост: Rork

Перейти к форуму:


Пользователи, просматривающие эту тему: 1 Гость(ей)