03-18-2010, 10:31 PM
Ок ребята это время доля совершенной программой для часовых O распаковываете. ПСК O. ПСК из игр, основанных на UnrealEngine, есть много поддержку из различных игр и очень простой в использовании ОК надежде насладиться этим прекрасным инструментом с этим парнем Gildor.
Возможности:
* Загрузка package из некоторых игр, основанных на Unreal Engine
* Визуализация скелетных и вершинных моделек (SkeletalMesh и VertexMesh) с анимацией
* Визуализация статических моделек (StaticMesh)
* Просмотр поддерживаемых программой типов материалов и их структуры
* Экспорт SkeletalMesh и анимаций в формате ActorX (.psk и .psa) или idSoftware md5
* Экспорт VertexMesh с анимациями в формате Unreal .3d
* Экспорт StaticMesh в формате psk (подробности в readme)
* Экспорт текстур в формате tga
* Просмотр списка объектов, хранящихся в пакете unreal (.u, .uax, .ukx, .utx и др.).
Поддерживаемые игры:
*
Unreal Engine 1:
o Unreal 1, Unreal Tournament 1
o The Wheel of Time
*
Modified Unreal Engine 1:
o DeusEx
o Rune
*
Unreal Engine 2:
o Unreal Tournament 2003/2004
o Postal 2
*
Modified Unreal Engine 2:
o Splinter Cell 1,2
o Rainbow 6: Raven Shield
o Lineage 2 Gracia
o Land of Chaos Online
o Star Wars: Republic Commando
*
Unreal Engine 2.5:
o UE2Runtime
o Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
*
Modified Unreal Engine 2.5:
o Tribes: Vengeance
o Bioshock, Bioshock 2
o Exteel
*
Unreal Engine 2X:
o Unreal Championship 2: The Liandri Conflict
*
Unreal Engine 3:
o Unreal Tournament 3
o Gears of War
o Gears of War 2 (XBox 360)
o Unreal Development Kit (UDK)
o Mortal Online
o Section 8
*
Modified Unreal Engine 3:
o Rainbow 6: Vegas 2
o The Last Remnant
o Damnation
o Mass Effect, Mass Effect 2
o BlackSite: Area 51
o Mortal Kombat vs. DC Universe (XBox360)
o TNA iMPACT!
o Stranglehold
o Army of Two (XBox360)
o Huxley
o AVA Online
o Frontlines: Fuel of War
o Mirror's Edge
o X-Men Origins: Wolverine
o Magna Carta 2
o Batman: Arkham Asylum
o Crime Craft
o 50 Cent: Blood on the Sand (XBox360)
o Borderlands
o Legendary: Pandora's Box
o Dark Void
Системные требования
* ОС Windows или Linux
* SDL 1.2 (для Windows-версии включено в архив)
* Видеокарта с поддержкой OpenGL 1.1 (рекомендуется OpenGL 2.0)
Ограничения
* Визуализируются не все типы материалов (только простые). Если модель использует неподдерживаемый здесь материал, то вместо последнего используется текстура по умолчанию.
* Программа является консольным приложением и не имеет интерфейса для открытия файлов.
Инсталляция
Здесь есть несколько вариантов.
а) Распакуйте архив в каталог с игрой (в корневую папку UT2004). В этом случае для просмотра модели из пакета Animations/Player.ukx вам надо использовать командную строку "umodel.exe Player"
б) Создайте в любом месте каталог и распакуйте архив в него. В этом случае для запуска придётся указывать путь к пакетам Unreal Tournament. Например, "umodel.exe -path=C:/Games/UT2004 Player"
Командная строка
umodel
вывести в консоль краткую подсказку по командной строке
umodel -path=c:/games/ut2004 HumanMaleA
просмотреть все объекты в пакете HumanMaleA
umodel -path=c:/games/ut2004 HumanMaleA MercMaleD
просмотреть модель MercMaleD из пакета HumanMaleA
umodel -path=c:/games/ut2004 -export HumanMaleA MercMaleD
экспортировать модель (SkeletalMesh) MercMaleD из пакета HumanMaleA в формате psk
umodel -path=c:/games/ut2004 -export -md5 HumanMaleA MercMaleD
экспортировать модель (SkeletalMesh) MercMaleD из пакета HumanMaleA в формате md5mesh
umodel -path=c:/games/ut2004 -export -all HumanMaleA MercMaleD
экспортировать модель (SkeletalMesh) MercMaleD из пакета HumanMaleA , а также все используемые ей ресурсы (анимация, текстуры и т.д.)
umodel -path=c:/games/ut2004 -export HumanMaleA BipedMaleA
экспортировать анимации (MeshAnimation) BipedMaleA из пакета HumanMaleA в формате psa
umodel -path=c:/games/ut2004 -export -md5 HumanMaleA BipedMaleA
экспортировать анимации (MeshAnimation) BipedMaleA из пакета HumanMaleA в формате md5anim
umodel -path=c:/games/ut2004 -export HumanMaleA
экспортировать все поддерживаемые объекты из пакета HumanMaleA
umodel -path=c:/games/ut2004 -list HumanMaleA
просмотреть содержимое пакета HumanMaleA (имена объектов и имена их классов)
umodel -path=c:/games/ut2004 -export 2K4_NvidiaIntro Intro2k4Skaarj MeshAnimation
umodel -path=c:/games/ut2004 -export 2K4_NvidiaIntro Intro2k4Skaarj SkeletalMesh
экспортировать из пакета 2K4_NvidiaIntro анимации и модель для skaarj (оба имеют одинаковое имя, но разные классы, поэтому имя класса явно задано в командной строке)
umodel -list c:/games/unreal/music/QueenSong.umx
просмотр (список) содержимого пакета QueenSong.umx из Unreal1. Здесь пакет задан полным именем файла. При этом, если пакет ссылается на ресурсы из других пакетов, всё же желательно прописать ключ -path=..., иначе ресурсы могут быть не найдены
Пользовательский интерфейс
Программа управляется в основном с клавиатуры. Получить подсказку по назначению клавиш можно, нажав кнопку <H>. Основные клавиши:
ESC выход из программы
H вывод подсказки по клавишам
[, ] переключение между анимациями
<, > перемотка времени в текущей анимации
Пробел, X воспроизведение анимации (одиночное и зацикленное)
Ctrl+A переключение между доступными наборами анимаций (необходимо для просмотра анимаций из UE3)
PageUp, PageDown переключение между загруженными объектами
С помощью мыши можно вращать камеру (левая кнопка мыши), приближать/удалять (правая кнопка) либо перемещать вдоль плоскости экрана (pan, средняя кнопка мыши).
Unreal Model Viewer
Credits by Gildor
--------------------------------------------------------------------------
Ok guys this time share a perfect program for watch o extract your .PSK o .PSK from games based in UnrealEngine, have a lot support from different games and is really easy to use ok hope enjoy this perfect tool from this guy Gildor.
Features:
* Download package from some of the games based on Unreal Engine
* Visualization of skeletal and vertex modelek (SkeletalMesh and VertexMesh) with animation
* Visualization of static modelek (StaticMesh)
* Preview supported by the types of materials and their structures
* Export SkeletalMesh and animations in the format ActorX (. Psk and. Psa) or idSoftware md5
* Export VertexMesh with animations in the format Unreal .3 d
* Export StaticMesh format psk (details in the readme)
* Export textures in tga format
* View a list of objects stored in the package unreal (. U,. Uax,. Ukx,. Utx, etc.).
Supported games:
*
Unreal Engine 1:
o Unreal 1, Unreal Tournament 1
o The Wheel of Time
*
Modified Unreal Engine 1:
o DeusEx
o Rune
*
Unreal Engine 2:
o Unreal Tournament 2003/2004
o Postal 2
*
Modified Unreal Engine 2:
o Splinter Cell 1,2
o Rainbow 6: Raven Shield
o Lineage 2 Gracia
o Land of Chaos Online
o Star Wars: Republic Commando
*
Unreal Engine 2.5:
o UE2Runtime
o Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
*
Modified Unreal Engine 2.5:
o Tribes: Vengeance
o Bioshock, Bioshock 2
o Exteel
*
Unreal Engine 2X:
o Unreal Championship 2: The Liandri Conflict
*
Unreal Engine 3:
o Unreal Tournament 3
o Gears of War
o Gears of War 2 (XBox 360)
o Unreal Development Kit (UDK)
o Mortal Online
o Section 8
*
Modified Unreal Engine 3:
o Rainbow 6: Vegas 2
o The Last Remnant
o Damnation
o Mass Effect, Mass Effect 2
o BlackSite: Area 51
o Mortal Kombat vs. DC Universe (XBox360)
o TNA iMPACT!
o Stranglehold
o Army of Two (XBox360)
o Huxley
o AVA Online
o Frontlines: Fuel of War
o Mirror's Edge
o X-Men Origins: Wolverine
o Magna Carta 2
o Batman: Arkham Asylum
o Crime Craft
o 50 Cent: Blood on the Sand (XBox360)
o Borderlands
o Legendary: Pandora's Box
o Dark Void
Requirements
* Windows or Linux
* SDL 1.2 (for Windows-version is included in the archive)
* Video card with support for OpenGL 1.1 (recommended OpenGL 2.0)
Limits
* Does not render all types of materials (only simple). If the model uses an unsupported material here, instead of the latter is used texture by default.
* The program is a console application and has no interface for opening files.
Installation
There are several options.
a) Unpack the archive into the directory with the game (in the root folder of UT2004). In this case, to view the model from the package Animations / Player.ukx you need to use the command line "umodel.exe Player"
b) Create a folder anywhere and unzip it. In this case, would need to start the path to packages Unreal Tournament. For example, "umodel.exe-path = C: / Games/UT2004 Player"
Command Line
umodel
display in the console a brief hint at the command line
umodel-path = c: / games/ut2004 HumanMaleA
view all objects in the package HumanMaleA
umodel-path = c: / games/ut2004 HumanMaleA MercMaleD
view the model from the package MercMaleD HumanMaleA
umodel-path = c: / games/ut2004-export HumanMaleA MercMaleD
export model (SkeletalMesh) MercMaleD from package HumanMaleA format psk
umodel-path = c: / games/ut2004-export-md5 HumanMaleA MercMaleD
export model (SkeletalMesh) MercMaleD from the package HumanMaleA format md5mesh
umodel-path = c: / games/ut2004-export-all HumanMaleA MercMaleD
export model (SkeletalMesh) MercMaleD from the package HumanMaleA, as well as all used her resources (animation, textures, etc.)
umodel-path = c: / games/ut2004-export HumanMaleA BipedMaleA
export animation (MeshAnimation) BipedMaleA from package HumanMaleA format psa
umodel-path = c: / games/ut2004-export-md5 HumanMaleA BipedMaleA
export animation (MeshAnimation) BipedMaleA from package HumanMaleA format md5anim
umodel-path = c: / games/ut2004-export HumanMaleA
export all supported objects from the package HumanMaleA
umodel-path = c: / games/ut2004-list HumanMaleA
view the contents of the package HumanMaleA (object names and the names of their classes)
umodel-path = c: / games/ut2004-export 2K4_NvidiaIntro Intro2k4Skaarj MeshAnimation
umodel-path = c: / games/ut2004-export 2K4_NvidiaIntro Intro2k4Skaarj SkeletalMesh
exported from the package 2K4_NvidiaIntro animation and model for skaarj (both have the same name but different classes, so the class name explicitly specified in the command line)
umodel-list c: / games / unreal / music / QueenSong.umx
show (list) the contents of the package QueenSong.umx Unreal1. This package is given the full name of the file. However, if the package refers to the resources from other packages, yet it is desirable to prescribe the key-path =..., different resources can be found
UI
The program is managed primarily with the keyboard. Get the hint on the appointment of the key by clicking the button <H>. Main keys:
ESC exit
H output tips on keys
[,] To switch between animations
<,> Rewind time in the current animation
Space, X-motion animation (single and loopback)
Ctrl + A to switch between the available sets of animations (you need to view animations of the UE3)
PageUp, PageDown to switch between the loaded objects
Use the mouse to rotate the camera (left mouse button), zoom in / delete (right button) or move along the plane of the screen (pan, middle mouse button).
Unreal Model Viewer
Credits by Gildor
Возможности:
* Загрузка package из некоторых игр, основанных на Unreal Engine
* Визуализация скелетных и вершинных моделек (SkeletalMesh и VertexMesh) с анимацией
* Визуализация статических моделек (StaticMesh)
* Просмотр поддерживаемых программой типов материалов и их структуры
* Экспорт SkeletalMesh и анимаций в формате ActorX (.psk и .psa) или idSoftware md5
* Экспорт VertexMesh с анимациями в формате Unreal .3d
* Экспорт StaticMesh в формате psk (подробности в readme)
* Экспорт текстур в формате tga
* Просмотр списка объектов, хранящихся в пакете unreal (.u, .uax, .ukx, .utx и др.).
Поддерживаемые игры:
*
Unreal Engine 1:
o Unreal 1, Unreal Tournament 1
o The Wheel of Time
*
Modified Unreal Engine 1:
o DeusEx
o Rune
*
Unreal Engine 2:
o Unreal Tournament 2003/2004
o Postal 2
*
Modified Unreal Engine 2:
o Splinter Cell 1,2
o Rainbow 6: Raven Shield
o Lineage 2 Gracia
o Land of Chaos Online
o Star Wars: Republic Commando
*
Unreal Engine 2.5:
o UE2Runtime
o Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
*
Modified Unreal Engine 2.5:
o Tribes: Vengeance
o Bioshock, Bioshock 2
o Exteel
*
Unreal Engine 2X:
o Unreal Championship 2: The Liandri Conflict
*
Unreal Engine 3:
o Unreal Tournament 3
o Gears of War
o Gears of War 2 (XBox 360)
o Unreal Development Kit (UDK)
o Mortal Online
o Section 8
*
Modified Unreal Engine 3:
o Rainbow 6: Vegas 2
o The Last Remnant
o Damnation
o Mass Effect, Mass Effect 2
o BlackSite: Area 51
o Mortal Kombat vs. DC Universe (XBox360)
o TNA iMPACT!
o Stranglehold
o Army of Two (XBox360)
o Huxley
o AVA Online
o Frontlines: Fuel of War
o Mirror's Edge
o X-Men Origins: Wolverine
o Magna Carta 2
o Batman: Arkham Asylum
o Crime Craft
o 50 Cent: Blood on the Sand (XBox360)
o Borderlands
o Legendary: Pandora's Box
o Dark Void
Системные требования
* ОС Windows или Linux
* SDL 1.2 (для Windows-версии включено в архив)
* Видеокарта с поддержкой OpenGL 1.1 (рекомендуется OpenGL 2.0)
Ограничения
* Визуализируются не все типы материалов (только простые). Если модель использует неподдерживаемый здесь материал, то вместо последнего используется текстура по умолчанию.
* Программа является консольным приложением и не имеет интерфейса для открытия файлов.
Инсталляция
Здесь есть несколько вариантов.
а) Распакуйте архив в каталог с игрой (в корневую папку UT2004). В этом случае для просмотра модели из пакета Animations/Player.ukx вам надо использовать командную строку "umodel.exe Player"
б) Создайте в любом месте каталог и распакуйте архив в него. В этом случае для запуска придётся указывать путь к пакетам Unreal Tournament. Например, "umodel.exe -path=C:/Games/UT2004 Player"
Командная строка
umodel
вывести в консоль краткую подсказку по командной строке
umodel -path=c:/games/ut2004 HumanMaleA
просмотреть все объекты в пакете HumanMaleA
umodel -path=c:/games/ut2004 HumanMaleA MercMaleD
просмотреть модель MercMaleD из пакета HumanMaleA
umodel -path=c:/games/ut2004 -export HumanMaleA MercMaleD
экспортировать модель (SkeletalMesh) MercMaleD из пакета HumanMaleA в формате psk
umodel -path=c:/games/ut2004 -export -md5 HumanMaleA MercMaleD
экспортировать модель (SkeletalMesh) MercMaleD из пакета HumanMaleA в формате md5mesh
umodel -path=c:/games/ut2004 -export -all HumanMaleA MercMaleD
экспортировать модель (SkeletalMesh) MercMaleD из пакета HumanMaleA , а также все используемые ей ресурсы (анимация, текстуры и т.д.)
umodel -path=c:/games/ut2004 -export HumanMaleA BipedMaleA
экспортировать анимации (MeshAnimation) BipedMaleA из пакета HumanMaleA в формате psa
umodel -path=c:/games/ut2004 -export -md5 HumanMaleA BipedMaleA
экспортировать анимации (MeshAnimation) BipedMaleA из пакета HumanMaleA в формате md5anim
umodel -path=c:/games/ut2004 -export HumanMaleA
экспортировать все поддерживаемые объекты из пакета HumanMaleA
umodel -path=c:/games/ut2004 -list HumanMaleA
просмотреть содержимое пакета HumanMaleA (имена объектов и имена их классов)
umodel -path=c:/games/ut2004 -export 2K4_NvidiaIntro Intro2k4Skaarj MeshAnimation
umodel -path=c:/games/ut2004 -export 2K4_NvidiaIntro Intro2k4Skaarj SkeletalMesh
экспортировать из пакета 2K4_NvidiaIntro анимации и модель для skaarj (оба имеют одинаковое имя, но разные классы, поэтому имя класса явно задано в командной строке)
umodel -list c:/games/unreal/music/QueenSong.umx
просмотр (список) содержимого пакета QueenSong.umx из Unreal1. Здесь пакет задан полным именем файла. При этом, если пакет ссылается на ресурсы из других пакетов, всё же желательно прописать ключ -path=..., иначе ресурсы могут быть не найдены
Пользовательский интерфейс
Программа управляется в основном с клавиатуры. Получить подсказку по назначению клавиш можно, нажав кнопку <H>. Основные клавиши:
ESC выход из программы
H вывод подсказки по клавишам
[, ] переключение между анимациями
<, > перемотка времени в текущей анимации
Пробел, X воспроизведение анимации (одиночное и зацикленное)
Ctrl+A переключение между доступными наборами анимаций (необходимо для просмотра анимаций из UE3)
PageUp, PageDown переключение между загруженными объектами
С помощью мыши можно вращать камеру (левая кнопка мыши), приближать/удалять (правая кнопка) либо перемещать вдоль плоскости экрана (pan, средняя кнопка мыши).
Unreal Model Viewer
Credits by Gildor
--------------------------------------------------------------------------
Ok guys this time share a perfect program for watch o extract your .PSK o .PSK from games based in UnrealEngine, have a lot support from different games and is really easy to use ok hope enjoy this perfect tool from this guy Gildor.
Features:
* Download package from some of the games based on Unreal Engine
* Visualization of skeletal and vertex modelek (SkeletalMesh and VertexMesh) with animation
* Visualization of static modelek (StaticMesh)
* Preview supported by the types of materials and their structures
* Export SkeletalMesh and animations in the format ActorX (. Psk and. Psa) or idSoftware md5
* Export VertexMesh with animations in the format Unreal .3 d
* Export StaticMesh format psk (details in the readme)
* Export textures in tga format
* View a list of objects stored in the package unreal (. U,. Uax,. Ukx,. Utx, etc.).
Supported games:
*
Unreal Engine 1:
o Unreal 1, Unreal Tournament 1
o The Wheel of Time
*
Modified Unreal Engine 1:
o DeusEx
o Rune
*
Unreal Engine 2:
o Unreal Tournament 2003/2004
o Postal 2
*
Modified Unreal Engine 2:
o Splinter Cell 1,2
o Rainbow 6: Raven Shield
o Lineage 2 Gracia
o Land of Chaos Online
o Star Wars: Republic Commando
*
Unreal Engine 2.5:
o UE2Runtime
o Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
*
Modified Unreal Engine 2.5:
o Tribes: Vengeance
o Bioshock, Bioshock 2
o Exteel
*
Unreal Engine 2X:
o Unreal Championship 2: The Liandri Conflict
*
Unreal Engine 3:
o Unreal Tournament 3
o Gears of War
o Gears of War 2 (XBox 360)
o Unreal Development Kit (UDK)
o Mortal Online
o Section 8
*
Modified Unreal Engine 3:
o Rainbow 6: Vegas 2
o The Last Remnant
o Damnation
o Mass Effect, Mass Effect 2
o BlackSite: Area 51
o Mortal Kombat vs. DC Universe (XBox360)
o TNA iMPACT!
o Stranglehold
o Army of Two (XBox360)
o Huxley
o AVA Online
o Frontlines: Fuel of War
o Mirror's Edge
o X-Men Origins: Wolverine
o Magna Carta 2
o Batman: Arkham Asylum
o Crime Craft
o 50 Cent: Blood on the Sand (XBox360)
o Borderlands
o Legendary: Pandora's Box
o Dark Void
Requirements
* Windows or Linux
* SDL 1.2 (for Windows-version is included in the archive)
* Video card with support for OpenGL 1.1 (recommended OpenGL 2.0)
Limits
* Does not render all types of materials (only simple). If the model uses an unsupported material here, instead of the latter is used texture by default.
* The program is a console application and has no interface for opening files.
Installation
There are several options.
a) Unpack the archive into the directory with the game (in the root folder of UT2004). In this case, to view the model from the package Animations / Player.ukx you need to use the command line "umodel.exe Player"
b) Create a folder anywhere and unzip it. In this case, would need to start the path to packages Unreal Tournament. For example, "umodel.exe-path = C: / Games/UT2004 Player"
Command Line
umodel
display in the console a brief hint at the command line
umodel-path = c: / games/ut2004 HumanMaleA
view all objects in the package HumanMaleA
umodel-path = c: / games/ut2004 HumanMaleA MercMaleD
view the model from the package MercMaleD HumanMaleA
umodel-path = c: / games/ut2004-export HumanMaleA MercMaleD
export model (SkeletalMesh) MercMaleD from package HumanMaleA format psk
umodel-path = c: / games/ut2004-export-md5 HumanMaleA MercMaleD
export model (SkeletalMesh) MercMaleD from the package HumanMaleA format md5mesh
umodel-path = c: / games/ut2004-export-all HumanMaleA MercMaleD
export model (SkeletalMesh) MercMaleD from the package HumanMaleA, as well as all used her resources (animation, textures, etc.)
umodel-path = c: / games/ut2004-export HumanMaleA BipedMaleA
export animation (MeshAnimation) BipedMaleA from package HumanMaleA format psa
umodel-path = c: / games/ut2004-export-md5 HumanMaleA BipedMaleA
export animation (MeshAnimation) BipedMaleA from package HumanMaleA format md5anim
umodel-path = c: / games/ut2004-export HumanMaleA
export all supported objects from the package HumanMaleA
umodel-path = c: / games/ut2004-list HumanMaleA
view the contents of the package HumanMaleA (object names and the names of their classes)
umodel-path = c: / games/ut2004-export 2K4_NvidiaIntro Intro2k4Skaarj MeshAnimation
umodel-path = c: / games/ut2004-export 2K4_NvidiaIntro Intro2k4Skaarj SkeletalMesh
exported from the package 2K4_NvidiaIntro animation and model for skaarj (both have the same name but different classes, so the class name explicitly specified in the command line)
umodel-list c: / games / unreal / music / QueenSong.umx
show (list) the contents of the package QueenSong.umx Unreal1. This package is given the full name of the file. However, if the package refers to the resources from other packages, yet it is desirable to prescribe the key-path =..., different resources can be found
UI
The program is managed primarily with the keyboard. Get the hint on the appointment of the key by clicking the button <H>. Main keys:
ESC exit
H output tips on keys
[,] To switch between animations
<,> Rewind time in the current animation
Space, X-motion animation (single and loopback)
Ctrl + A to switch between the available sets of animations (you need to view animations of the UE3)
PageUp, PageDown to switch between the loaded objects
Use the mouse to rotate the camera (left mouse button), zoom in / delete (right button) or move along the plane of the screen (pan, middle mouse button).
Unreal Model Viewer
Credits by Gildor