Рейтинг темы:
  • 0 Голос(ов) - 0 в среднем
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблема с настройкой сервера
#1
Доброго времени суток,

решил попробовать поднять свой сервер L2 (на java), прочитал статьи, после пары часов я уже счастливый бегал по пустому миру. Все отлично работает. Но, естественно, решил подключить знакомых. И вот тут зашел в тупик. Для коллективной игры специально приобрел статичный IP, опять же в соответсвии с мануалами внес изменения и ничего.. геймсервер и логинсервер в принципе ошибок не выдают, но при запуске клиента и ввода логина и пароля тупо ничего не происходит.. Уже пробовал по-всякому, либо сервер выдает ошибку, либо тот же игнор клиента. Очень надеюсь, что вы сможете указать на ошибку. Скорее всего она явная, но я новичок, не могу разобраться.

loginserver
[Изображение: 52baec6c8829.jpg]

loginserver.properties
Код:
# This is the server configuration file. Here you can set up the connection for your server.
# Usually you have to change the ExternalHostname option to
# - 127.0.0.1 (if you want to play alone / testing purpose)
# - LAN IP* (if you want to play from another computer in the network)
# - WAN IP** (if you want to play with friends over internet)
# - Questions? => http://l2jserver.com
#
# * = If you want to get your LAN IP, simply choose "Start" => "Run..." then type "cmd" => "ipconfig"
# **= If you want to get you WAN IP, visit http://www.whatismyip.com
# ===================================================================================================

# ================================================================
# General server setting !!! REQUIRED to configure to everyone !!!
# ================================================================

# This is transmitted to the clients connecting from an external network, so it has to be a public IP or resolvable hostname
ExternalHostname = 85.113.58.86

# This is transmitted to the client from the same network, so it has to be a local IP or resolvable hostname
InternalHostname = 127.0.0.1

# Bind ip of the loginServer, use * to bind on all available IPs
LoginserverHostname = *
LoginserverPort = 2106

# How many times you can provide an invalid account/pass before the IP gets banned
LoginTryBeforeBan = 20

# Time you won't be able to login back again after LoginTryBeforeBan tries to login. Provide a value in seconds. Default 10min. (600)  
LoginBlockAfterBan = 600
GMMinLevel = 100

# The address on which login will listen for GameServers, use * to bind on all available IPs  
LoginHostname = 127.0.0.1

# The port on which login will listen for GameServers
LoginPort = 9014

# If set to True any GameServer can register on your login's free slots
AcceptNewGameServer = False

# If False, the licence (after the login) will not be shown
# It is highly recomended for Account Seciurity to leave this option as defalut (True)
ShowLicence = True

# Database info
Driver=com.mysql.jdbc.Driver
#Driver=org.hsqldb.jdbcDriver
#Driver=com.microsoft.sqlserver.jdbc.SQLServerDriver

# Database Settings
URL=jdbc:mysql://localhost/l2jdb
#URL=jdbc:hsqldb:hsql://localhost/l2jdb
#URL=jdbc:sqlserver://localhost/database=l2jdb/user=sa/password=

# Security Settings
Login = root
Password = 123456
MaximumDbConnections = 50
MaximumStateMents = 100
MaxPoolSize = 50
MinPoolSize = 10
AquireIncrement = 1
IdleConnectionTest = 10800
MaxIdleTime = 0

# Useable values: "True" - "False", use this option to choose whether accounts will be created
# automatically or not.
AutoCreateAccounts = True

# The delay in minutes after which the login updates the gameservers IP's (usefull when their ip is dynamic)
IpUpdateTime = 0

# ------------------------------------------------ #
#       High Performance for your Database         #
# Auto Analyze, Check, Optimize and Repair tables  #
#        L2jTeon Pack with High Performance        #
# ------------------------------------------------ #
# If True, starting login analyze tables of LS
DatabaseAutoAnalyze = False
# If True, starting login check tables of LS
DatabaseAutoCheck = False
# If True, starting login optimize tables of LS
DatabaseAutoOptimize = False
# If True, starting login repair tables of LS
DatabaseAutoRepair = False

# ==============================================================
# Test server setting, shoudnt be touched in online game server
# ==============================================================

Debug = False
Assert = False
Developer = False

# Enforce GG Authorization from client
# Login server will kick client if client bypassed GameGuard authentication
ForceGGAuth = False

#FloodProtection. time in ms
EnableFloodProtection = True
FastConnectionLimit = 15
NormalConnectionTime = 700
FastConnectionTime = 350
MaxConnectionPerIP = 50

gameserver
[Изображение: 3a14e861fca6.jpg]

loginserver.properties
Код:
# This is the server configuration file. Here you can set up the connection for your server.
# Usually you have to change the ExternalHostname option to
# - 127.0.0.1 (if you want to play alone / testing purpose)
# - LAN IP* (if you want to play from another computer in the network)
# - WAN IP** (if you want to play with friends over internet)
# - Questions? => http://l2jserver.com
#
# * = If you want to get your LAN IP, simply choose "Start" => "Run..." then type "cmd" => "ipconfig"
# **= If you want to get you WAN IP, visit http://www.whatismyip.com
# ===================================================================================================

# ================================================================
# General server setting !!! REQUIRED to configure to everyone !!!
# ================================================================

# Bind ip of the gameserver, use * to bind on all available IPs
GameserverHostname = *
GameserverPort = 7777

# This is transmitted to the clients connecting from an external network, so it has to be a public IP or resolvable hostname
# If this ip is resolvable by Login just leave *
ExternalHostname = 85.113.58.86

# This is transmitted to the client from the same network, so it has to be a local IP or resolvable hostname
# If this ip is resolvable by Login just leave *
InternalHostname = 127.0.0.1

# The Loginserver host and port
LoginPort = 9014
LoginHost = 127.0.0.1

# This is the server id that the gameserver will request (i.e. 1 is Bartz)
RequestServerID = 1
# If set to True, the login will give an other id to the server  if the requested id is allready reserved
AcceptAlternateID = True

# Database info
Driver=com.mysql.jdbc.Driver
#Driver=org.hsqldb.jdbcDriver
#Driver=com.microsoft.sqlserver.jdbc.SQLServerDriver

# Database Settings
URL=jdbc:mysql://localhost/l2jdb
#URL=jdbc:hsqldb:hsql://localhost/l2jdb
#URL=jdbc:sqlserver://localhost/database=l2jdb/user=sa/password=

# Security Settings
Login = root
Password = 123456
MaximumDbConnections = 50
MaximumStateMents = 100
MaxPoolSize = 50
MinPoolSize = 10
AquireIncrement = 1
IdleConnectionTest = 10800
MaxIdleTime = 0

# Datapack root directory, defaults to current directory from which the server is started
# DatapackRoot = C:/Work/tmp/DataPack

# Define character name template
# Example to use only : CnameTemplate=[A-Z][a-z]{3,3}[A-Za-z0-9]*
# will allow names with first capital letter, next three small letters,
# and any (capital or not) letter or number, like ZbigN1eW
# Most rational to have CnameTemplate=[A-Z][a-z]*
# meaning names only of letters with first one capital, like Zbigniew
# Default .* - any namy of any symbols
CnameTemplate = .*
PetNameTemplate = .*

# Maximum number of chars per account - Default 7 (0 = unlimited [7 is the client limit])
CharMaxNumber = 7

# Define how many players are allowed to play simultaneously on your server.
MaximumOnlineUsers = 500

# Minimum and maximum protocol revision that server allow to connect.
# You must keep MinProtocolRevision <= MaxProtocolRevision.
MinProtocolRevision = 740
MaxProtocolRevision = 746

# ------------------------------------------------ #
#       High Performance for your Database         #
# Auto Analyze, Check, Optimize and Repair tables  #
#        L2jTeon Pack with High Performance        #
# ------------------------------------------------ #
# If True, shutdown analyze all tables of GS
DatabaseAutoAnalyze = False
# If True, shutdown check all tables of GS
DatabaseAutoCheck = False
# If True, shutdown optimize all tables of GS
DatabaseAutoOptimize = False
# If True, shutdown repair all tables of GS
DatabaseAutoRepair = False

# ---------------------------------------------- #
#            L2j Teon: Anti Flooding             #
# Activate Protection for unknownPacket flooding #
# ---------------------------------------------- #
PacketProtection = True

# How much unknown packets before punishment.
# If the player send more than 5 unknownPackets per second, the player get punished.
UnknownPacketsBeforeBan = 5

# Punishments
# 1 - broadcast warning to gms only
# 2 - kick player (default)
# 3 - kick & ban player (Accesslevel -100)
UnknownPacketsPunishment = 2

Редактированный l2.ini
[Изображение: ccc0ce06c5ed.png]
До того, как прописываю внешний IP(85.113.58.86) все работает.


Вместо 127.0.0.1 пробовал прописывать 192.168.0.1
[Изображение: 8b8239ac3518.jpg]
как внутренний IP, но так даже сервер не грузится.


Заранее спасибо за подсказки!Smile
Ответ
#2
Порты на роутере пробросил?
Ответ
#3
Если честно, то нет..:dc: В этом скорее всего проблема? В настройках геймсервера и логинсервера ошибок не видно?
Ответ
#4
У тебя, либо на роутере порты закрыты, либо сам провайдер закрывает порты.

P.S. Больше похоже на то, что провайдер закрывает. Т.к. чаще всего (на моём опыте) гс и лс выдают ошибку по портам, если на роутере закрыты.
Ответ
#5
Подскажите тогда какие порты должны быть открыты, если не сложно, попробую узнать в ТП. Сначала конечно на роутере проброс сделаю, если не поможет, то обращусь к провайдеру. Просто сейчас на работе, не могу сразу поэкспериментировать)
[Изображение: pla.png]
Ответ
#6
Модель роутера в студию
А вообще 2106 и 7777
Ответ
#7
d-link dir300. Но я тоже так понял, что 2106 и 7777, попробую вечером) И еще вопрос - тип трафика какой выбирать в настройках, или Any просто поставить?
[Изображение: pla.png]
Ответ
#8
Да, просто поставь any
Ответ
#9
Открыл порты, на моем компьютере все заработало, даже пинг показывает. Но попробовал зайти с компьютера жены, опять при вводе логина и пароля полный игнор. Поэтому на всякий случай и для ее компьютера прописал порты. Но что до добавления портов на ее ip, что после, ничего не изменилось.

[Изображение: 3baab527d28f.jpg]

Вторую и третью галочку выключил. Есть только предположение, что может NOD блокирует..
[Изображение: pla.png]
Ответ
#10
В некоторых раутерах требует перед port forwarding (вообще он вам и не нужен по идее) - делать Port Triggering
Ответ


Возможно похожие темы ...
Тема Автор Ответы Просмотры Последний пост
  Настройка сервера High Five TieLay 2 5,548 09-21-2023, 07:49 AM
Последний пост: Lafani
  Lineage 2 PTS 287 Protocol Проблема PSIFAK 1 1,380 01-25-2023, 04:08 AM
Последний пост: Phantom-Dev
  Myext64HF проблема с сетью MystX 3 1,678 11-08-2022, 04:33 AM
Последний пост: Phantom-Dev
  Проинвестирую открытие сервера antiaf 0 1,467 02-20-2022, 02:08 PM
Последний пост: antiaf
  [Шара] Полный пак всех html (RU\ENG) с off сервера. L2CCCP 20 9,648 01-19-2021, 12:41 AM
Последний пост: Esferol
  Проблема с rguard\ftguard iDarkEmpire 13 5,868 07-22-2020, 11:31 PM
Последний пост: CTAJIIH
  Проблема с количеством ХП AerisRD 0 1,149 05-19-2020, 08:20 PM
Последний пост: AerisRD
  Остались ли ещё опенсорсные сервера? PrintScr 0 1,380 05-09-2020, 03:15 AM
Последний пост: PrintScr
  Проблема с запуском HF5 Shady 6 1,908 04-20-2020, 12:09 PM
Последний пост: Rork
  Ребята помогите с настройкой сервера la2 Heon 11 2,835 04-15-2020, 10:36 PM
Последний пост: Shady

Перейти к форуму:


Пользователи, просматривающие эту тему: 2 Гость(ей)